سیستم مدیریت فروش و بازاریابی مبتنی برGIS
شکی نیست که همگام با رشد سطح بکارگیری سیستمهای مکانیزه و مبتنی بر فناوری اطلاعات در صنایع گوناگون، علیرغم تمامی مشکلات و موانع، شرکتها و سازمانهایی قادر به حفظ حیات اقتصادی و مزیت رقابتی خود هستند که هم اکنون بسترها و زیرساختهای تکنولوژیکی لازم را فراهم آورند. بنابراین فناوری اطلاعات ابزاری است برای سازمانها و مدیران تا با بکارگیری صحیح و به موقع آن، موفقیت و تعالی خود را تضمین نمایند. بر اساس نیازمندیهای شناسایی شده، سیستمی موردنیاز است که فرآیند فروش و تعامل با مشتریان را به صورت عملیاتی از خارج شرکت به درون شرکت انتقال داده به نحوی که مدیران شرکت بتوانند در کمترین زمان ممکن به جدیدترین اطلاعات فروش و بازاریابی دسترسی یافته، اثربخشی و کارآیی تصمیمهای خود را در زمینه فروش و بازاریابی ارتقاء بخشند.
اهداف سیستم پیشنهادی
• مکانیزه کردن عملیات فروش توسط
فروشندگان شرکت
• ثبت اطلاعات فروشندگان و مشتریان در
حین انجام عملیات
• کاهش خطاها و اشتباه در انجام عملیات
فروش
• کنترل و ردگیری عملیات فروش در سطح
شهر یا کشور در دفتر مرکزی
• کاهش هزینههای جاری در ارتباط با عملیات
فروش
اجزاء و مؤلفههای اصلی و جانبی سیستم
پیشنهادی
• سیستم مرکزی
برخی از قابلیتها و توانمندیهای سیستم :
:
• ارتباط دوطرفهی پایگاه دادهی مرکز با سایر پایگاه های داده و دریافت اطلاعات لازم• عدم محدودیت در تعریف تعداد عوارض، لایهها، جدولهای اطلاعاتی و تعداد فیلدهای اطلاعاتی
• پشتیبانی حجم بالای اطلاعات ضمن حفظ سرعت مطلوب
• تعامل با دستگاههای Pocket PC
• قابلیت استفاده در محیط شبکه بدون محدودیت تعداد کاربران
• قابلیت استفاده همزمان کاربران متعدد بر روی نقشهی واحد
• .....
.
از جمله موارد توسعه سیستم پیشنهادی به ترتیب زیر میباشد:• بکارگیری سیستم AVL و ارتباط Online با خودروهای در حال مأموریت
• راهاندازی سیستم مدیریت روابط مشتریان (CRM ) تحت Web مبتنی بر سیستم اطلاعات جغرافیایی
• راهاندازی سیستم همراه فروشنده برای Windows Mobile