عناصر اصلی نقشه مبنا
به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..
به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..
ادامه مطلب مراجعه فرمایید...
یکی از روشهای تولید نقشه استفاده از عکسهای هوایی است. عکسهای هوایی یک منطقه پس از اعمال تصحیحات مختلف با روشهای فتوگرامتری ترسیمشده و به یک نقشه تبدیل میشوند. امکان تهیه نقشه از روی عکس هوایی این فکر را به وجود میآورد که آیا میتوان از خود عکس هوایی بجای یک نقشه استفاده کرد؟ آیا تفاوت عکس و نقشه در حدی است که دیگر با نقشههای قدیمی خود خداحافظی نماییم؟
RMSE که از آن به عنوان خطای RMSE نیز یاد میکنند، مخفف کلمه Root Mean Square Error و به معنی میانگین مربع خطاها میباشد. این واژه یکی از پرکاربردترین پارامترهای آماری در GIS است و میتواند بعنوان یکی از پارامترهای تاثیرگذار در کاربردهای زمین آمار استفاده گردد.
RMSE میزان خطای بین دو مجموعه داده را اندازه گیری میکند. این پارامتر معمولاً مقادیر پیش بینی شده و مقادیر اندازه گیری شده را با یکدیگر مقایسه میکند. برای مثال ارتفاع نقاط به دست آمده از LiDAR را با ارتفاعی که از نقشه برداری زمینی به دست آمده، مقایسه میکند.
عموماً دو نوع چالش هنگام ارائه و نمایش دادههای مکانی حجیم و در رابطه با بهینه سازی ذخیره و بازیابی داده های رستری ، مطرح میباشند:
1-نمایش تمام دادهها با مقیاس کوچک 2- نمایش بخشی از دادهها با مقیاس بزرگ،
و برای هر مورد، روش بهینهسازی ویژهای پیش بینی میگردد. در این مقاله به روشهای بهینهسازی دادههای رستری برای هریک از دو مورد فوق خواهیم پرداخت و موضوع بهینه سازی داده های برداری را به مقاله ای مجزا اختصاص خواهیم داد.
با استفاده از روش تکههای تصویری (Image Tiling)، حجم عظیمی از دادههای رستری میتوانند ذخیرهسازی شده، با سرعت بسیار مناسبی بازیابی گردند. در این روش، تصاویر به تکههای کوچک تقسیم شده، ذخیره میگردند. عموماً از تکههایی به ابعاد 128در 128 و یا 256 در 256 پیکسل استفاده میشود. تصاویر گوگل در تکههای 256 در 256 پیکسل ذخیره میگردند.
به ادامه مطلب مراجعه کنید
برنامه ریزی توسعه تولید با رائه الگوریتم جهش قورباغه
مکان یابی تولیدات پراکنده باهدف کاهش تلفات با استفاده از الگوریتم جهش قورباغه
بررسی ارتباط عملکرد زیست محیطس و کارآفرینی با تاکید برحکمرانی خوب با استفاده از مدلهای مبتنی برسناریو
اریابی شاخص های جهانی کارافرینی در ایران با تاکید بر متغیرهای نهادی با استفاده از مدل آینده پژوهی
پیشرانها و موانع اساسی کلیدی حاکم بر تطور کشور به اقتصاد دیجیتالی با استنفاده از شاخص تکاملی تافتز
پیمایش و بهبود شرایط کارآفرینی با سیاستهای ترکیبی جهانی،ملی،منطقه ای
ارزیابی سیاستهای موثر بر اکوسیستم کارآفرینی در ایران
ارائه مدل تعاملی نهادین و پویا میان گرایش کارآفرینانه ،توانایی کارآفرینانه ،اشتیاق کارافرینانه باتاکید بر سرمایه گذاری مخاطره آمیز
شبیه سازی متقابل ارکان کارافرینی به روش تاوان گلوگاه
بررسی عملکرد اکوسیستم کارافرینی ایران درمقایسه با جهان و منطقه منا
چیمایش و بهبود شرایط کارافرنی با سنجه های ترکیبی بروندادمحور،گرایش محور،چارچوب محور
ارزیابی و پشتیانی از کارافرینی با تاکید بر سنجه های چارچوب محور
اثر محیط نهادی و محیط کسب و کار بر پیچیدگی اقتصادی در کشورهای منتخب
اثر پیچیدگی اقتصادی بر حجم اقتصاد غیر رسمی در کشورهای منهخب
اثرات جهانی شدن بر بازارهای مالی
الگوهای رفتار مشتری درخرید با توجه مدل خرید کاتلز/هورادشیث/انگل کولارت
اثر عوامل روانی بر سرمایه گذاری در بورس با توجه به عوامل بیوریتمک
جمعیت شناسی اقتصادی با تاکید بر اثرات اقتصادی رشد سریع جمعیت
الگوهای نامحسوس حاکمبر مخارج مصرف کنندگان با استفاده از مدل کارکنان خلاق
بررسی عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت محصول
ارزیابی اثرات عملکرد بازار ،اختصاص به موقع سرمایه و حاملهای سرمایه گذاری بر سرمایه گذاری با میانجی گری رفتارهای موثر بر سرمایه گذاری
استفاده از مدلهای داده کاوی در جلوگیری از خطاهای سرمایه گذاری ناشی از سرمایه گذاری رفتاری
سناریونویسی روشی جدید در برنامهریزی است که به عنوان ابزاری در برنامهریزی استراتژیک کارآ برای برنامهریزی بلند مدت در شرایط عدم قطعیت مورد استفاده قرار میگیرد. هدف اصلی سناریو بالا بردن کارآیی و کیفیت برنامهریزیها در شرایط عدم اطمینان در آینده میباشد. پیچیدهگی و افزایش عدم قطعیت در محیطهای شهری موجب شده است تا برنامه-ریزان و مدیران شهری در چنین شرایطی به برنامهریزی سناریو روی آورند. انطباق روشهای آیندهشناسی در برنامهریزی شهری، رویکردی جامع و خیلی دقیق را به سوی یک مدیریت شهری راهنمایی میکند، که بیشتر بر روی درونیابی، مشارکت و وفقپذیری استوار است.
با استفاده از نرم افزار MICMAC به تحلیل داده ها پرداخته میشود و سناریو نویسی به شیوه شوارتز انجام میگیردو سپس با استفاده از نرم افزار Arcmap نتایج نهایی تصویرسازی میگردد. نتایج تحقیق نشان دهنده این است میزان رشد فضایی – کالبدی شهر چند درصد بوده و به صورت خطی یا غیر خطی در طول یا عرض محور اصلی شهر توسعه پیدا کرده است .
از نظر توسعه فضایی در چند دهه آینده با چه سناریو هایی رو به رو خواهد شد همانند سناریو اول: توسعه فشرده شهر در مرزهای کنونی شهر،
سناریو دوم : توسعه خطی یا عیر خطی در محور اصلی یا فرعی شهر همراه با تراکم کم یا زیاد،
سناریو سوم : توسعه پراکنده و آشفته در همه جهات شهری.
برای انجام پایان نامه یا مقاله با استفاده از برنامه ریزی های مبتنی بر سناریو در در کلیه رشته ها و گرایشهای مرتبط با آنها با 09301359119 تماس گرفته و یا تلگرام بزنید همچنین میتوانید با ایمیلzovanpol@gmail.com تماس بگیرید.
رویکرد پویایی سیستم یا سیستم دینامیک، فرصتی برای بررسی اثرات متقابل زیرسیستمهای شهری بر روی یکدیگر، در طول زمان، جهت اتخاذ سیاستها و تصمیمات بهینه برای توسعه شهری بوجود می آورد. همانند طراحی یک مدل کلی برای پیش بینی روند توسعه یک منطقه شهری.
بدین منظور پس از شناسایی عوامل تأثیرگذار در فرایند توسعه، مهمترین زیرسیستمها انتخاب شده - انتخاب زیرسیستمها، با توجه به شرایط خاص محدوده مورد مطالعه صورت انجام میشود و طی مراحل توسعه مدل، دینامیکهای مربوط به هر یک از آنها ترسیم گردید. زیرسیستمهای بکار رفته در مدل شامل جمعیت، اقتصاد و زمین در قالب کاربریهای مسکونی، کاربریهای غیرمسکونی و اراضی ذخیره شهری خواهد بود.
سپس با تلفیق دینامیکهای زیرسیستم ها و تبیین روابط بین آنها، مدل کلی توسعه منطقه طراحی، و با استفاده از آزمونهای مربوطه، معتبرسازی میشوند.
در نهایت سناریوهای محتمل در منطقه با استفاده از سیاستهای مختلف در مدل اجرا میشوند. با اجرای سناریوها در مدل، مشخص خواهد شد که کدام عامل ، نقش موثری در میزان استفاده از زمین منطقه و در نتیجه توسعه ایفا میکند. بنابراین با اتخاذ سیاستهای مناسب، می توان با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای زمین در یک منطقه، به توسعه ای پایدار دست یافت.
برای انجام پایان نامه یا مقاله با استفاده از سیستمهای دیمنامیک و پویا در در رشته های جغرافیای و برنامه ریزی شهری و گردشگری و... همینطور رشته های صنایع و مدیریت با 09301359119 تماس گرفته و یا تلگرام بزنید همچنین میتوانید با ایمیلzovanpol@gmail.com تماس بگیرید.
شبکه های خودروئی زیرشاخه ای از شبکه های سیار موردی هستند، که با هدف برقراری امنیت سرنشینان خودرو، و ... مطرح شده اند. بر خلاف شبکه های سیار موردی در شبکه های خودرویی گره ها مرتبا مکان خود را با سرعت بسیار بالایی تغییر می دهند، بنابراین بر پایی ارتباطات در این شبکه ها موقتی است. ارسال های چند پخشی به منظور ایجاد برخی از کاربردها از قبیل خدمات چند رسانه ای و دیگر کارهای گروهی در جاده ها مانند ارتباطات گروهی در ماموریت های پلیسی و امدادی آتش نشان کاملا ضروری است. ارسال های چند پخشی موجب بهینگی در مسیریابی ارسالهای گروهی می شود. برای دستیابی به قابلیت مسیر یابی مناسب چند پخشی در شبکه هاب خودرویی باید راهی پیدا کرد که از گراف همبندی های شبکه ی موجود، درختی را به عنوان مسیر ارسال ها انتخاب کند. این درخت باید تمام مقصدهای گروه چند پخشی را پوشش دهد. علاوه بر آن پیوندهای موجود از مبدا تا عضوهای گروه مقصد چندپخشی در درخت انتخاب شده از لحاظ پارامترهای کیفیت سرویس به بهینه ترین مقدار ممکن نزدیک باشد. میزان تاخیر، میزان جیتر، هزینه؛ پهنای باند و نرخ بسته های گمشده به عنوان پارامترهای کیفیت سرویس در نظر گرفته میشوند. انتخاب درختی با چنین ویژگی ها از گراف شبکه موجود، با روش های سنتی از مسائل NP کامل است. ترکیبی از رفتارهای جستار غذا و ازدواج زنبورها در کندو با تابع متقاطع الگوریتم ژنتیک در جهت حل این مشکل بکار گرفته میشود، و الگوریتم ذکر شده با عنوان HGBA نامگذاری میگردد. الگوریتم HGBA با پیچیدگی زمانی خطی اجرا می شود. برای ارزیابی کارایی الگوریتم پیشنهادی، الگوریتم فوق با الگوریتم های GA و BA در محیط شبیه سازی NS2 پیاده سازی و مقایسه شده اند.
از این الگوریتم میتوان در رشته های مختلف برای بهینه سازی استفاده کرد
برای انجام پایان نامه یا مقاله با استفاده از این الگوریتم در در رشته های جغرافیای و برنامه ریزی شهری و گردشگری و... همینطور رشته های صنایع و مدیریت با 09301359119 تماس گرفته و یا تلگرام بزنید همچنین میتوانید با ایمیلzovanpol@gmail.com تماس بگیرید.
با توجه به گسترش حوادث طبیعی در جهان همانند زلزله یکی از دغدغه های کشور ها کاهش آثار منفی این رخدادها می باشد .برنامه ریزی و پیش بینی طرح های آینده بسیار در این امر سهیم می باشد .خوشه بندی یکی از مقوله هایی می باشد که مراکز وقوع حواث را در این امر یاری می رساند .در این تحقیق بر آن شدیم که با استفاده از کلونی حشرات و به خصوص کلونی زنبور عسل و مورچگان ،نوعی خوشه بندی را پیشنهاد دهیم که مناسب و کاربردی برای محیط های کانونی حوادث فعال یا پویا و متغیر باشد .در این راه با تلفیق کلونی زنبور عسل و مورچگان با شیوه های برخورد با محیط های پویا، سعی نموده که داده های پویا را خوشه بندی کنیم و در هر لحظه این خوشه بندی به روز رسانی شود و تغییرات محیطی در خوشه بندی اعمال شود .نتایج اعمال روش مذکور روی دو دسته الگوریتم خوشه بندی یعنی زنبوران عسل و مورچگان ،مناسب بودن روش مذکور برای برخورد با محیط های پویا را نشان می دهد.
از این الگوریتم میتوان در رشته های مختلف برای بهینه سازی استفاده کرد
برای انجام پایان نامه یا مقاله با استفاده از این الگوریتم در در رشته های جغرافیای و برنامه ریزی شهری و گردشگری و... همینطور رشته های صنایع و مدیریت با 09301359119 تماس گرفته و یا تلگرام بزنید همچنین میتوانید با ایمیلzovanpol@gmail.com تماس بگیرید.
اساس توزيع و تخصيص كاربريها و تعيين استانداردها و سرانههاي شهري بر پايه تقسيمات فضاي كالبدي شهر استوار است. براین اساس ، فرايندهاي شناخت شناسي، تحليل و ارزيابي كـاربريهـا امكـانپـذير شـده و درنهايـت براساس آن، رهيافتهاي لازم براي ساماندهي و برنامه ريزي كاربريهاي شهري ارائه مـيشـود.مشکل اصلی شیوه های مرسوم همچون استفاده از gis و تکنیک های چند معیاره در ارزیابی کاربری های اراضی این است که دراین مدلها ارتباط متقابل میان عملکردها در مجموعه اراضی هدف مورد سنجش قرار نمی گیرند.
الگوریتم های فراابتکاری سهم بسزایی را در حل تقریبی مسائل بهینه سازی دارا می باشند. روش حل پيشنهادي ما ، الگوريتم بهينه سازي جغرافياي زيستي bbo ميباشد. اين الگوريتم، الگوريتمي نشات گرفته شده ازطبيعت است كه از اصول علم جغرافياي زيستي براي جستجو در فضاي جواب استفاده ميكند.بطور خلاصه در این الگوریتم عملگرجهش شاخصهایی که برای ارتقای کاربری اراضی در یک منطقه نیاز می باشد و عملگر مهاجرت شاخصهایی از کاربری اراضی که نیاز به جابجایی دارند ،ارزیابی و بهینه میکنند. این شاخصها همگی در ابعاد جغرافیای زیستی و بعنوان شاخص های مطلوب siv بررسی میشوند که شامل 4 بعدمیباشد شامل:
1-ابعاد اقتصادی
2- ابعاد اجتماعی
3- ابعادکالبدی-فیزیکی
4- ابعادمحیطی -اکولوژیکی
از این الگوریتم میتوان در رشته های مختلف برای بهینه سازی استفاده کرد
برای انجام پایان نامه یا مقاله با استفاده از این الگوریتم در حوزه کاربری ازاضی، مکان یابی و مسیریابی در رشته های جغرافیای و برنامه ریزی شهری و همینطور رشته های صنایع و مدیریت با 09301359119 تماس گرفته و یا تلگرام بزنید همچنین میتوانید با ایمیلzovanpol@gmail.com تماس بگیرید.
الگوریتم جهش ترکیبیِ قورباغه به انگلیسی Shuffled Frog Leaping Algorithm ، الگوریتمی برای بهینهسازی در هوش صتوعی میباشد.
مسأله مسیریابی وسایل نقلیه یکی از قدیمیترین و پرکاربردترین مسائل در زمینهی تحقیق در عملیات است. این مسأله بهدنبال جستجوی یک برنامهی کارا برای ناوگان وسایل نقلیه است. در این مسأله، وسایل نقلیه محمولهها را از یک انبار مرکزی بارگیری کرده و بعد از تأمین تقاضای همهی مشتریان به انبار بازمیگردند، با این فرض که هر مشتری فقط یکبار ملاقات شود و محدودیت ظرفیت وسایل نقلیه نقض نشود. مسأله مسیریابی وسایل نقلیه یک مسأله NP-hard است. با توجه به اینکه هزینهی اجاره و خرید وسایل نقلیه متفاوت میباشد و برخی شرکتها قادرند وسایل نقلیه را متناسب با نیاز خود خریداری یا اجاره کنند، با فرض خرید یا اجارهی وسایل نقلیه در مسیریابی مطرح شدهاست، چراکه تصمیم بر اجاره یا خرید وسایل نقلیه بر نحوهی شکلگیری مسیرها اثرگذار است.بنابراین با اعمال این فرض در مسأله مسیریابی وسایل نقلیه با محدودیت ظرفیت، ...
برای انجام پایان نامه یا مقاله در حوزه مکان یابی و مسیریابی در رشته های جغرافیای و برنامه ریزی شهری و همینطور زشته های صنایع و مدیریت با 09301359119 تماس گرفته و یا تلگرام بزنید همچنین میتوانید با ایمیل zovanpol@gmail.com تماس بگیرید.